aslında hayat çok da güzel olabilirdi


Yaşam köprüsünde yürüyorum, elimde dünümden kalmış yarınlarım ve ceplerimin delik olduğunu elimdekileri düşürmemek için cebime koyduğumda anlıyorum. Dost denilen kavramın farkına varmadan üzerinde gezdiğim köprüden kendimi aşağılara bırakmasaydım hala kendim olabilirdim. Ne yarınlarım düşerdi ne ben ölürdüm.
Tütün buruşukluğunda çarşafların içine sarılmasaydım eğer, kendini bilmez insanların diş kovuklarında dumana dönüşmezdim. Hala nefes alırdım istemsiz hareketlerle ve hala kaburgalarım kalbimden rahatsız feryat ederdi beynime.
Uzun gecelerin ardından gelen pişmanlıklarıma biraz olsun kulak verseydim, keşkelerime yenik düşmezdim hiçbir zaman. Ağlamazdım da.
Aslında hayat çok da güzel olabilirdi.
Küçücük bir evin ortasında, benim gibi yalnız kalmış bir ampulün altında oturup, zaman kavramının keşmekeşinden bir haber, elimde sigaramla, keyif denilen olguya vanilyalı krema sürüp parmaklarımı yalar, yorgunluğumdan nasırlaşmış ayaklarımı en güzel şiirlere konu edip kurallara kafa tutardım. Yalnız olduğumdan değil aslında, kendimi bu kadar insanın arasında bulamadığımdan üzüntülerim, yapabilseydim, bulurdum kaybetmemek üzere yanı başımda duran kendimi.
Zor olmazdı bu kadar, Noel babanın kocaman göğüslü bir hatun olduğunu anlardım. İşte hayatı bu kadar basit zannederdim, ağlamazdım da.
Ama çoğu zaman insanın istekleri gerçekleşmiyor bu köprüde, insan, hiç fark etmeden çürüyen tahtanın üzerine basıveriyor, düşmemek için tutundukları, itebiliyor acımadan derinliklere insanı ve delik cepten düşen yarınlara yetişemeden bin parçaya ayrılıyor.
Ölmeseydim, gururla, bu sefer, onlar için ağlardım.
Tutunduğum insanlar, neyse…
paylaş:

8 yorum:

  1. şimdiden çekilecek acısı bunun, duyulacak mahzunluğu şimdiden böylesine sevilecek bu dünya "yaşadım" diyebilmen için...

    YanıtlaSil
  2. yaşamak, hayat, kırıp çöp kutusuna attığımız oyuncak...

    YanıtlaSil
  3. BU KADAR , DÜŞÜNDÜĞÜNÜ, HİSSETTİĞİNİ, BİLDİĞİNİ ETKİLEYİCİ ANLATIŞINLA, İNSANLARIN TANIDIĞINA SEVİNECEĞİ SANATÇILARDANSIN. KUTLARIM.

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim, ilk kez biri tarafından "sanatçı" sıfatına layık görüldüm.
    suratımda gülümseme oluştu, ilk defa bu kadar içten.

    YanıtlaSil
  5. anaa, biri bizi mimlemiş :D

    YanıtlaSil
  6. Güzel yazıyorsun dostum. Daha iyi olman dileğiyle (:

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler dostum :D

    YanıtlaSil